Väckarklockor och fredagar

De senaste dagarna har det inte varit några problem att komma ur sängen när jag vaknat. Idag vaknade jag redan när första väckarklockan (jag har fyra) börjat tjuta, och jag steg upp, stängde av alla inställda larm och hoppade in i duschen. Tyvärr stannade jag för länge i duschen (det är ju så varmt och mysigt nu när mornarna är kalla och höstiga!) att jag fick jäkta lite smått för att hinna med spårvagnen till jobbet. Och det var då, när jag gick över torget för att ta mig till hållplatsen, som det slog mig att jag inte hade några linser i. Skitjobbigt! Och det fanns inte tid för att springa tillbaka hem och hämta dem, oh no, så nu sitter jag här på jobbet och irriterar mig över att saker och ting inte längre har kontur.

Visst känns det väl ändå nästan i luften att det äntligen är fredag? Jag är ett hängivet fredags-fan, och trots att jag ska jobba i morgon så känns det ändå totalt lugnt. För det är fredag. Det spöregnar ju inte ens längre.
Kommentarer
Postat av: Jonna

Dagens väderprognos från Sthlm: Sol, Ösregn, Sol, FETT HAGEL-REGN, Sol, Regn och sen uppehåll.
Helt sinnes!!

2007-10-12 @ 19:34:49 http://jonnanoblin.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress:

Kommentar: