Toaletter och kompisbesök

Nu är min Elli färdig med donandet av mitt badrum. Eller, egentligen är det ju bara en toalett och inte ett badrum, men jag gillar ordet badrum och säger ofta det istället. Han har målat väggarna, borrat och satt upp nya krokar, spegel och badrumsskåp. Skitsnyggt är det! Han har nu spenderat två kvällar och nätter på mitt badrum (toalett) och alltid när jag frågar vad jag kan hjälpa till med har han svarat med "Nej nej, det är lugnt". Det svarar han alltid. "Nej nej, det är lugnt." Han ställer alltid upp och hjälper allt och alla. Han är kort och gott en av de snällaste människorna på den här delen av galaxen, och det är svårt att leva upp till det. Hur är man lika snäll tillbaka?

Nu ikväll bestämdes det! Det bestämdes att mina kära vän Ronja kommer ner och besöker mig nästa helg! Och det ska bli så roligt! Vi ska dricka massor utav öl, och äta massor av onyttigt godis och det ska kännas precis som det gjorde när vi jobbade i gamla Slavlandskapet. Förutom att vi nu ska slippa slava, förståss.
  Och det är skönt att veta att hon bokat biljetter redan. Så det inte blir en sån där Pontus och Mia-grej, då det liksom inte blir nån grej. Ja ni fattar.

Det är ovanligt tomt här på jobbet ikväll. Fast nu när det är sagt kommer det säkert att flockas med folk inom kort.
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress:

Kommentar: