Om svartsjuka

Jag har verkligen förtjänat den svidande kritik jag fått för att jag inte varit snäll mot min blogg på sista tiden. Om vi alla har tur så tar jag mig i kragen.

I dag har jag gjort nåt kul! Jag har träffat min gamla lågstadiekompis Magdalena! Vi fick kontakt helt random och nu råkade hon vara nere i Göteborg över dan så vi var ute och drack några öl efter att jag slutat jobbet. Fatta galet! Vi har inte setts eller hörts på 8-9 år, så våra käftar gick i 190 medans vi uppdaterade varandra om vilka människor vi blivit, samt tävlat i vem som har flest barndomsminnen kvar. Det var jättetrevligt.

Egentligen var det tänkt att Malin S och jag skulle checka ut en improvisationsteatergrupp som håller till här i krokarna. Det verkar vara ganska fritt fram att joina deras lekstuga (de leker en gång i veckan ungefär) och det verkar helt sjukt kul. Tyvärr blev Malin inkallad till ett personalmöte så vi var tvugna att skjuta upp våra teaterdrömmar ytterligare en vecka. Jag hoppas att vi tar tag i det i alla fall.

I dag fick jag min första svartsjukeattack. Precis innan jag lämnade Elli på butiken för att åka hem. Jag gissade att jag bara gjorde en höna av en fjäder - förstorade upp saker som egentligen var mikroskopiska. Men det gnagde i min mage ändå. Och det oroade mig, för jag trodde inte alls att jag var en sån som maggnagde över såna saker. Men det är jag tydligen i alla fall. Men sen såg Elli till att jag kom på rätta tankar igen. De där kärleksfulla tankarna som passar mycket bättre i magen och som får en att fånle sådär som singlar hatar när man gör.

Och så har jag kommit på att Djuna! av Frida Hyvönen nog kan vara en av de vackraste texter jag nånsin hört. Jag liksom bubblar inombords av en miljard känslor. And I love it.
Kommentarer
Postat av: Y.

Haha, en av mina kompisar gick hem med en av Frida Hyvönens skor efter en blöt natt. Sedan tappade hon bort Frida Hyvönens sko. Fantastiskt roligt.

2007-10-04 @ 13:26:01 http://lightyearsaway.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress:

Kommentar: