08a goes 031!

Yes! Från och med i dag bor jag alltså i Göteborg! Hur sjukt är det inte på en skala? Alla grejer är i lägenheten, men det är inte direkt i ordning. För tillfället är jag hemma hos Elli (där jag, by the way, kommer att bo de närmsta veckorna, eftersom Robban lånar min lägenhet), men vi ska dra tillbaka till mitt casa så fort Robban är tillbaka från sin tripp på stan. Eller kanske när Elli har vaknat från sin tupplur på soffan.

I dag har vi, efter att jag kommit ner och alla grejor stuvats in i min lilla etta (tack för bärhjälp lillebror Axel och Elli, och tack mamma för skjutsen), varit på IKEA. Det är ofta skitkul, men jag var sjukt trött efter flyttande, och dessutom tog mitt snus slut, så jag var inte på topp. I vilket fall som helst lyckades jag sätta sprätt på 2000 spänn. Och inte mycket spännande var det heller. Mest bara en faslig massa saker till köket. Och så ett litet databord, tvättkorg och en liten, liten TV-bänk. Jag har mer att shoppa egentligen, men det tar jag nån annan gång. Typ nästa vecka.

Just denna vecka är jag fruktansvärt upptagen. Jag är nämligen nybliven arbetslös, och jag tänker ägna en hel del tid åt att känna hur det känns att inte ha ett kneg. Jag tänkte till exempel sova länge, äta choklad, diska 10 gånger om dan (like, yeah right, det kommer jag palla första dan) och kanske promenera runt i mitt nya fina område - om vädret tillåter.

Nu tänkte jag vecka Elli. Och det är ingen lätt match - utslagna islänningar är det inte lätt att blåsa liv i. Det är inte heller världens lättaste att skriva på deras tangentbord. Avsaknaden av Å och Ä gör att man måste kuta med fingrarna fram och tillbaka för att få dessa svenska krumelurer att ta form.

God afton!
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress:

Kommentar: