Utlandsresor och stammishak

Det var faktiskt väldigt fint att lyssna på symfoniorkestern. Klassisk musik har aldrig legat mig fasligt nära hjärtat, men de gånger jag verkligen tar mig tid och lust att l y s s n a på det, så kan det vara väldigt bra.

Efter att ha sett orkestern spela begav vi oss till Þóra och Annas stammishak. Dit har jag blivit medsragen en gång tidigare, och jag gillar stället. Lite småsunkigt, och det är uppenbart att 95% av besökarna har varit där åtminstone tusen gånger tidigare. Men stämningen är god och ölen billig, så jag traskade glatt dit. Väl där blev naturligtvis sällskapet markant mycket större, eftersom alla kände alla och alla skulle hålla sig uppdaterade om vad ens gamla fyllebästis haft för sig på sista tiden. Det var trevligt!

Nu har Þóra återigen pratat om att Elli och jag måste åka till Island snart. Dels måste jag se landet och dels måste jag se hennes nya lägenhet. Och det vore verkligen kul att åka dit. Men när vete fasen. Elli och jag har ju pratat en del om att åka någonstans i höst, men då var det mest tal om att besöka min familjs hus i Spanien. Så nu är jag lite kluven över hur jag vill ha det...
Kommentarer
Postat av: Y.

Tss, klart man ska snacka med de gamla bekanta. Vi hann ju både prata om vår gemensamma Livets ord-släkting (ännu en nånting-mening) som gift sig, blott 21 år gammal och om målade tennfigurer. Den du!

2007-08-15 @ 23:43:10 http://lightyearsaway.blogg.se
Postat av: Y.

Bra för dig. Det är svårt att stå emot mina vinnande argument.

2007-08-16 @ 00:03:18 http://lightyearsaway.blogg.se
Postat av: Trasigast i stan

Det blev inga rakblad idag, tack för de uppmuntrande orden. Om jag hade ett hus i Spanien, så skulle jag nog varit där nu.

2007-08-16 @ 00:27:11 http://trasigastistan.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress:

Kommentar: