Öl och prismärkning

Det känns rätt bra att ha flyttat in i lilla lyan. Den är som sagt liten, och jag har inte riktigt hunnit inreda den till perfektion ännu, men jag gillar att ha nåt som är mitt. Det enda jag har att klaga på är att det visat sig att min DVD-spelare är helt bängo-bongo. Den lyser upp och mörkar av bilden om vartannat - i ensekundsintervaller! Sjukligt irriterande, och efter fyra avsnitt av Futurama i går kände jag hur huvudvärken kom krypande. Då kröp jag i säng.

jag fick nyss ett samtal från Ellis vän Þora är här i Göteborg. Hon undrade om jag ville ut och ta en öl med henne i kväll och snacka lite. Sa att Elli pratat om mig och att hon nu ville se om jag är "så bra som han säger". Det tyckte jag var en fin gest. :-) Så jag ska träffa en ny islänning alltså (jag har hunnit med några stycken sen jag flyttade ner, är det inte lustigt?), och hon var väldigt trevlig över telefon så det kan nog bli kul. Hon pratade bättre svenska än Elli också, trots att de (som jag förstått) bott i sverige lika länge. Det ska jag komma ihåg att fråga om.

I dag har jag prismärkt och numrerat en massa filmer, och i morgon kommer ytterligare ett lass. Känns rätt kul att vara på jobbet och faktiskt göra nånting. Dessutom kommer Frank (ägaren, som ni kanske minns), så då får jag sällskap också. Hmm, det får inte bli särskilt många öl med Þora alltså.
Kommentarer
Postat av: Trasigast i stan

Hej, har börjat läsa din blogg. vet inte hur jag hitta dig men den är bra. Fortsätt!

2007-08-10 @ 01:25:34 http://trasigastistan.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress:

Kommentar: