Filmvisning och fängelsestraff

Hur ska man bete sig? Det har varit en man på 40-something inne i butiken nu i kväll. Han har vandrat bland hyllorna och valt filmer. Tre filmer har han sett inne i rum nummer 1. Och nu kom han ut och frågade, för fjärde gången, hur mycket klockan var. Eftersom hon var över 21 så beslutade han att det var dags att röra sig. Han frågade om han fick låna telefonen och ringa en taxi. Han var full ("Men inte packad, va") och tyckde det vore "jävla fint å inte behöva pendla hem".
  När han väl beställt en taxi ("som kommer om fem minuter då") ville han fördriva tiden genom att prata. Jag vet aldrig riktigt hur jag ska bete mig när kunder vill prata - för de pratar ju sällan om vardagliga saker. Inte på det här stället, oh no. Han pratade om att han flyttat upp till Stockholm, för här nere finns det så mycket jobbigt. Han har tydligen just muckat från kåken, där han satt av fyra månader för att ha bankat skiten ur sin exfrus nuvarande. "Han provocerade mig va, han ville att jag skulle ha den tiden va, han ville sätta dit mig då va". Nu är han nere i Göteborg för att träffa mor och storebror, för sånt är viktigt. Trots att han vill hålla sig ifrån Götet för sin egen skull (för han är ingen våldsam man, det är bara så jävla jobbigt med svartsjuka och känslor och sånt) vill han ju inte lämna morsan. För det är viktigt med familjeband! Det höll jag med om, sa jag, och då tror jag han kom på sig sjlv och sa "Men vad fan, det är ju inte meningen att prata med dig om det här. Jag känner ju inte dig! Men jag menar ju liksom inte illa mot dig eller så, å prata om det här".

Sen fortsatte han prata om sitt ex och sitt fängelsestraff tills taxin kom. Då andades jag ut lite.
Kommentarer
Postat av: Trasigast i stan

Din stackars sate!

2007-08-15 @ 00:57:39 http://trasigastistan.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress:

Kommentar: